Győzze le a tavaszi fáradtságot!

tavaszi fáradtság

A tavaszi napéjegyenlőséggel hivatalosan is véget ért a tél, ébredezik a természet, mégsem érzi magában a kirobbanó energiát? Sőt, gyakran fejfájással vagy szédüléssel küzd, esetleg ingerlékenyebb? Lehet, hogy Önt is a tavaszi fáradtság gyűri le… de tehet ellene!

Miért hat ránk az évszakok változása?

Télen a rövidebb nappalok és a gyengébb napsugarak miatt csökken a szerotoninszintünk, amely hatással van a hangulatunkra. Ráadásul a napsütés hiánya D-vitamin-hiányhoz is vezet, hiszen azt szervezetünk a napfény hatására állítja elő, és a szükséges napi mennyiséget pusztán étkezéssel nem pótolhatjuk.

A hideg miatt kevésbé szívesen töltjük az időnket a szabadban, máshogy is étkezünk (több kalória, kevesebb vitamin), ezáltal az anyagcserénk is lassabb. Nem csak a napközbeni, de az éjszakai szokásaink is változnak, hiszen télen a tartósabb sötétség miatt nő a melatonin hormon termelődése, ami miatt többet alszunk.

Ám ahogy tavasszal hosszabbodnak a nappalok és többet süt a nap, a szerotinonszintünk növekszik, míg a melatoninszintünk csökken. Hormonok ingadozásának eredményeként pedig biológiai óránk átmenetileg megváltozik, és a már tüneteket tapasztalhatunk, amit együttesen tavaszi fáradtságnak hívunk.

Így győzheti le a tavaszi fáradtságot

tavaszi fáradtság ellen egészséges életmóddal

Vitamindús, kiegyensúlyozott étrend

Szervezetünk egyenletes energiaellátása érdekében napi többszöri, kisebb mennyiségű étkezést érdemes beiktatni. A gyümölcsökben, zöldségekben, tejben és tejtermékekben lévő vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek fogyasztása segít pótolni a télen kialakult hiányt. Emellett a bőséges folyadékbevitel is nélkülözhetetlen. A méregtelenítés érdekében érdemes lehet tisztítókúrát vagy kisebb böjtöt is végezni, de kizárólag orvossal való egyeztetést követően kezdjünk bele.

Mozgás és friss levegő

A tavaszi fáradtság leküzdéséhez minél több időt kell szabad levegőn tölteni. Lehet ez kertészkedés, séta, kocogás, biciklizés, vagy más szabadtéri sport is. A sport ráadásul nem csak a keringésünket javítja, de erősíti az immunrendszert és csontjainkat, edzi az izmainkat és még a hangulatunkat is javítja, hiszen a mozgás közben felszabaduló endorfin jobb közérzetet teremt.

Hideg-meleg reggeli váltózuhany

A hosszas, meleg fürdőzés helyett a reggeli váltózuhany csodákra képes! Kezdjünk kellemes hőmérsékletű vízzel, majd fokozatosan hűtsük. Ismételjük meg a folyamatot háromszor, és a tisztálkodást hideg vízzel zárjuk. Ez a módszer serkenti a vérkeringést, és segít, hogy egész nap frissek lehessünk.

Fejben is tegyünk rendet

Tegyük félre a negatív gondolatokat, és koncentráljunk a pozitívakra, a jóra. Töltsünk minél több időt a szeretteinkkel, és részesítsük előnyben azokat a tevékenységeket, amelyek jobb kedvre derítenek, például hallgassunk zenét vagy olvassunk jó könyveket. Hangolódjunk testben és lélekben is az új évszakra, és töltődjünk fel a tavaszi nap első sugaraival.

További híreink

Nem szeretne lemaradni az akciókról és újdonságokról?

Kedvelje a Partner Patikák Facebook oldalát, és legyen mindig naprakész!